Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 12 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Právní aspekty kvalifikovanosti pedagogických pracovníků v kontextu řízení škol
Koudelková, Dana ; Kitzberger, Jindřich (vedoucí práce) ; Svoboda, Petr (oponent)
Závěrečná bakalářská práce se zabývá problematikou kvalifikovanosti a vzdělávání pedagogických pracovníků mateřských škol. Dále se zabývá prací ředitelů mateřských škol v oblasti řízení (vytváření podmínek pro studium a organizace provozu mateřských škol v době studia učitelů). Je také zaměřena na hledání souvislostí mezi zájmem o vzdělávání a chystaným kariérním řádem. Vychází ze studia příslušných právních předpisů, odborné literatury, která se věnuje možnostem vzdělávání, kompetencím pedagogických pracovníků a jejich získávání, ze studia elektronických dokumentů, příspěvků a článků věnovaných problematice vzdělávání a ze studia příspěvků k problematice připravovaného kariérního řádu pro pedagogické pracovníky. Práce se opírá o analýzu výsledků dotazníkového šetření, které bylo směrováno k ředitelům a učitelům mateřských škol v okrese Pelhřimov. Práce přináší poznatky o vzdělanosti učitelů mateřských škol v okrese Pelhřimov, o znalosti možností vzdělávání a o jejich zájmu o další vzdělávání i v souvislosti s připravovaným kariérním řádem. Dále přináší poznatky o vytváření podmínek pro vzdělávání učitelů řediteli mateřských škol v okrese Pelhřimov a o organizaci provozu školy v době vzdělávání učitelů.
Možnosti zařazení dětí mladších tří let do mateřských škol v mělnickém regionu
Švecová, Hana ; Kropáčková, Jana (vedoucí práce) ; Opravilová, Eva (oponent)
Diplomová práce se zabývá věkovou kategorií dětí do tří let a jejich možnostmi přijetí do mateřských škol v tomto regionu. Práce shrnuje obecně všechny dosavadní poznatky o tom, zda je děti tohoto věku možné zařadit do předškolních institucí a za jakých podmínek. Práce se zabývá zajištěním péče, výchovy a vzdělávání dětí mladších tří let, celkovou připraveností mateřských škol v tomto ohledu a stanovisky pedagogické veřejnosti. Teoretická část se podrobně věnuje legislativním podmínkám zařazení dětí mladších tří let do předškolních zařízení, popisuje a charakterizuje vývoj dítěte mezi druhým a třetím rokem života, zabývá se specifickými zvláštnostmi těchto dětí, jejich adaptací a popisuje možnosti přijetí samotnými mateřskými školami. Zkoumá tuto možnost jak z hlediska sociálních potřeb rodiny, tak i se zřetelem na školskou legislativu. Práce nabízí v této oblasti i parciální mezinárodní náhled. V praktické části bylo realizováno výzkumné šetření v mateřských školách metodou rozhovorů s ředitelkami a vedoucími učitelkami, které se vyjadřují k celkové problematice i konkrétním aspektům, jako je přijímání, adaptace, výchova a vzdělávání dětí mladších tří let. Cílem bylo zmapování konkrétních názorů a postojů regionálních mateřských škol s konkrétními zkušenostmi s touto věkovou kategorií. Podstatnou...
Naplňování individuálních potřeb dětí v prostředí mateřské školy.
Helemiková, Klára ; Kropáčková, Jana (vedoucí práce) ; Loudová Stralczynská, Barbora (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou uspokojování individuálních potřeb dětí předškolního věku v prostředí mateřské školy. V teoretické části je pozornost věnována definování pojmu potřeby a popisu, analýze a porovnání různých teorií zabývajících se naplňováním potřeb dětí. Dále je část zaměřena na analýzu vývoje dítěte předškolního věku a jeho potřebám, jakožto předpokladu nejen pro zdravý tělesný a psychický vývoj dítěte, ale také jeho úspěšné vzdělávání. Následně jsou popsány možnosti naplňování individuálních potřeb dětí v rodině a v mateřské škole. Posledním tématem v teoretické části jsou rizika vyplývající z neuspokojení potřeb dětí. Empirická část je založena na kvalitativním výzkumu, realizována šetřením, které směřuje ke zjištění, zda vnitřní podmínky mateřské školy jsou v souladu s RVP PV. Součástí empirické části je sledování několika dětí, které nastoupily nově do mateřské školy, u kterých je prováděno vyhodnocení a následně plánování činností k naplnění jejich potřeb a k usnadnění adaptace. KLÍČOVÁ SLOVA dítě předškolního věku, individuální potřeby dětí, rodina, mateřská škola, předškolní vzdělávání, učitel mateřské školy, adaptace dítěte předškolního věku na počátku docházky v mateřské škole
Diagnostické využití kresby v mateřské škole u dětí ve věku 5-6 let (porovnání kresby z hlediska pravorukosti a levorukosti)
Suchá, Tereza ; Kropáčková, Jana (vedoucí práce) ; Felcmanová, Lenka (oponent)
Bakalářská práce se zabývá diagnostickým využití kresby v mateřské škole u dětí ve věku 5-6 let, porovnává kresebné projevy z hlediska pravorukosti a levorukosti. Popisuje charakteristiku dítěte předškolního věku a shrnuje vývoj jeho osobnosti v tělesné, psychické i sociální oblasti. V části teoretické práce obecně seznamuje se vzděláváním dítěte v mateřské škole. Podrobněji jsou rozpracována specifika předškolního vzdělávání a školní zralost a připravenost. Stěžejní část popisuje charakteristické znaky zobrazování kresby v předškolním věku a vymezuje jednotlivá stádia vývoje kresby. Výzkumná část práce se zaměřuje na kresebné projevy dětí v mateřské škole. Konkrétně na analýzu dětských kreseb, která umožňuje bližší náhled k pochopení výtvarného projevu dítěte před vstupem do základní školy. Práce obrací pozornost i na odklady levorukých dětí a jejich počet v mateřské škole. Cílem práce je sledovat a následně vyhodnotit kresebné projevy z hlediska pravorukosti a levorukosti dětí před zahájením povinné školní docházky. Výzkumného šetření se zúčastnilo 49 dětí. KLÍČOVÁ SLOVA Dítě předškolního věku, předškolní vzdělávání, lateralita, pravorukost a levorukost, pedagogická diagnostika, analýza dětské kresby, učitel mateřské školy, školní připravenost, školní zralost, mateřská škola, spolupráce mateřské...
Možnosti zařazení dětí mladších tří let do mateřských škol v mělnickém regionu
Švecová, Hana ; Kropáčková, Jana (vedoucí práce) ; Opravilová, Eva (oponent)
Diplomová práce se zabývá věkovou kategorií dětí do tří let a jejich možnostmi přijetí do mateřských škol v tomto regionu. Práce shrnuje obecně všechny dosavadní poznatky o tom, zda je děti tohoto věku možné zařadit do předškolních institucí a za jakých podmínek. Práce se zabývá zajištěním péče, výchovy a vzdělávání dětí mladších tří let, celkovou připraveností mateřských škol v tomto ohledu a stanovisky pedagogické veřejnosti. Teoretická část se podrobně věnuje legislativním podmínkám zařazení dětí mladších tří let do předškolních zařízení, popisuje a charakterizuje vývoj dítěte mezi druhým a třetím rokem života, zabývá se specifickými zvláštnostmi těchto dětí, jejich adaptací a popisuje možnosti přijetí samotnými mateřskými školami. Zkoumá tuto možnost jak z hlediska sociálních potřeb rodiny, tak i se zřetelem na školskou legislativu. Práce nabízí v této oblasti i parciální mezinárodní náhled. V praktické části bylo realizováno výzkumné šetření v mateřských školách metodou rozhovorů s ředitelkami a vedoucími učitelkami, které se vyjadřují k celkové problematice i konkrétním aspektům, jako je přijímání, adaptace, výchova a vzdělávání dětí mladších tří let. Cílem bylo zmapování konkrétních názorů a postojů regionálních mateřských škol s konkrétními zkušenostmi s touto věkovou kategorií. Podstatnou...
Právní aspekty kvalifikovanosti pedagogických pracovníků v kontextu řízení škol
Koudelková, Dana ; Kitzberger, Jindřich (vedoucí práce) ; Svoboda, Petr (oponent)
Závěrečná bakalářská práce se zabývá problematikou kvalifikovanosti a vzdělávání pedagogických pracovníků mateřských škol. Dále se zabývá prací ředitelů mateřských škol v oblasti řízení (vytváření podmínek pro studium a organizace provozu mateřských škol v době studia učitelů). Je také zaměřena na hledání souvislostí mezi zájmem o vzdělávání a chystaným kariérním řádem. Vychází ze studia příslušných právních předpisů, odborné literatury, která se věnuje možnostem vzdělávání, kompetencím pedagogických pracovníků a jejich získávání, ze studia elektronických dokumentů, příspěvků a článků věnovaných problematice vzdělávání a ze studia příspěvků k problematice připravovaného kariérního řádu pro pedagogické pracovníky. Práce se opírá o analýzu výsledků dotazníkového šetření, které bylo směrováno k ředitelům a učitelům mateřských škol v okrese Pelhřimov. Práce přináší poznatky o vzdělanosti učitelů mateřských škol v okrese Pelhřimov, o znalosti možností vzdělávání a o jejich zájmu o další vzdělávání i v souvislosti s připravovaným kariérním řádem. Dále přináší poznatky o vytváření podmínek pro vzdělávání učitelů řediteli mateřských škol v okrese Pelhřimov a o organizaci provozu školy v době vzdělávání učitelů.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 12 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.